Over ons


wp_20160121_001Welkom op de site van Notariaat Slochteren
voorheen ook notariskantoor mr. S. Kalfsbeek!

In het hart van de gemeente Slochteren, midden in de Provincie Groningen, bevindt zich ons kantoor, sinds 2013 gerund door notaris Jeroen van der Ploeg, in het oude gemeentehuis van Slochteren.

Wij hebben een modern kantoor in een rustige omgeving, met aandacht voor het heden maar met respect voor de traditionele waarden. In ieder geval zijn we een laagdrempelig kantoor dat hoopt dat de klant zich snel thuis voelt. Hoewel het niet altijd makkelijk is, proberen we alles zoveel mogelijk begrijpelijk te houden. We houden, daar waar het kan, van humor bij het onderhouden van de contacten, maar zijn natuurlijk serieus waar het de afhandeling betreft.

Wij nemen de tijd voor de klant onder het genot van een kop koffie of thee. Het eerste gesprek is altijd vrijblijvend.

U kunt bij ons terecht voor alle notariszaken, maar we zijn ieder geval gespecialiseerd in de agrarische praktijk en de afwikkeling van nalatenschappen.

Jeroen van der Ploeg is gecertificeerd executeur en Jelle Kuipers is lid van de Vereniging van Agrarische Specialisten in het Notariaat.

Hoewel je het misschien niet in Slochteren zou verwachten zijn we ook gespecialiseerd in (juridische) begeleiding van projecten, nieuwbouw, appartementensplitsingen en het juridisch organiseren van recreatieterreinen.

In afwijking van en in aanvulling op onze algemene voorwaarden geldt het volgende:

Indien u niet tevreden bent over onze dienstverlening of het daarvoor in rekening gebrachte tarief, dan vernemen wij dat graag van u, bij voorkeur per e-mail met een motivering of in een persoonlijk gesprek op kantoor of bij u thuis.

U kunt echter te allen tijde een beroep doen op de Geschillencommissie voor het Notariaat of van één van de andere (klacht)mogelijkheden die
er zijn.
Meer daarover kunt u vinden via de hierna volgende link: https://www.notaris.nl/de-notaris/klachten-over-de-notaris/geschillencommissie-notariaat
Lees eventueel ook: https://www.notaris.nl/files/Brochures/brochure-spelregels-voor-notaris-en-consument.pdf?9525b2c06f

U kunt de informatie ook schriftelijk van ons krijgen.

Vanwege het monumentale karakter van ons kantoorpand laat de toegankelijkheid van het kantoor helaas te wensen over.
Indien u slecht ter been bent of zich verplaatst in een rolstoel, is het verstandig de afspraak met de notaris elders te laten plaatsvinden, zoals bij u thuis. Dat is echt geen probleem: neem contact op om dit te bespreken! Er zullen geen extra kosten in rekening worden gebracht hiervoor.

Indien u een nieuwe klant van ons bent/wordt, of nadat we u een aantal jaren niet op kantoor hebben gezien, zal het nodig zijn u te vragen naar
een geldig legitimatiebewijs en zullen wij een kopie of scan daarvan maken.

Bij financiële transacties, denk aan (ver)kopen  of oprichten van een BV, zal uw identiteitsbewijs bij een bezoek aan kantoor ook in een zogenaamde WID-scanner worden gelegd, om deze te controleren op echtheid.

Wij begrijpen dat dit vragen bij u oproept, maar de notaris mag, sterker, is verplicht, dit te doen.

Meer informatie treft u op:

https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/onderwerpen/identificatie/identiteitsbewijs

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/identiteitsfraude/vraag-en-antwoord/ben-ik-verplicht-om-een-kopie-van-mijn-identiteitsbewijs-te-geven-aan-een-bedrijf

Neem contact op